Time flieeeees! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nilanthi Hooijman - WaarBenJij.nu Time flieeeees! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nilanthi Hooijman - WaarBenJij.nu

Time flieeeees!

Blijf op de hoogte en volg Nilanthi

24 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Schandalig van mij dat ik nu pas weer een verslagje erop plaats! Maar goed wat moet ik dan, het is hier nog steeds zoooooo leuk! Als ik er al aan denk dat ik nog maar 2 maanden hier zit kan ik al wel huilen, veelste kort! Ik weet wel dat als ik hier gewoon een half jaar werkte en hier niet voor stage was dat ik dan zeker mijn ticket verlengd had! Wat wel ongelofelijk balen is dat de mensen met wie wij hier allemaal omgaan bijna naar huis gaan, daarvoor komen natuurlijk ook weer nieuwe mensen voor terug. Maar je krijgt toch wel een goede band met elkaar, het is een beetje een tweede familie! Op stage gaat het nog steeds goed, de laatste paar weken hebben we gekeken naar wat er veranderd kon worden en wat het beste is voor de kinderen. Wat mij erg is opgevallen is dat mensen uit het team vaak tegen de kinderen schreeuwen en soms nog weleens een tik geven. Ik heb samen met een andere stagiaire britt een nieuw systeem bedacht. Dat is het straf, beloon en negeer systeem. Hierin we ook punten voor het team neer gezet. Dus dat het niet meer acceptabel is als er geschreeuwd, of dat er geslagen word. Gebeurd dit wel dan kunnen ze zich direct melden bij de baas. Ook hebben we iets nieuws bedacht voor de kinderen. Elk kind krijgt een eigen schriftje. Na elke dag krijgt het kind of een sticker of een kruisje dat ligt eraan hoe het kind zich die dag heeft gedragen. Bij 2 of meer kruisjes krijgt het kind een consequentie en een gesprekje. Maar het gaat er vooral dus ook om hoeveel stickers je hebt. 1 keer in de maand is er een stickerverkoop. Er word gezorgd dat er op onze stage allemaal spulletjes zijn zoals potloden, spelletjes etc. Als je 10 stickers hebt dan kan je bijv. een spel kopen dus het is een motivatie voor de kinderen om goed hun best te doen want dan kunnen uiteindelijk weer mooie spulletjes verdienen.

Verder is het weer hier nog super chill, de mensen zijn nog leuk en ik heb de tijd van mijn leven!

Ayoooo!


  • 13 Maart 2014 - 15:43

    Margo:

    hey Nilanthi,

    lees nu pas dit bericht (schaam, schaam) had er eerder niet meer naar gekeken.
    komt omdat we via wattsapp redelijk vaak contact hebben denk ik. ben blij dat je het nog steeds onwijs naar je zin hebt, maar ook wel blij dat ik je over een paar weken weer in real life zie!!!!
    hier is het ondertussen volop lente!! we genieten heerlijk van de eerste warme dagen! met Sefa's verjaardag de helemiddag lekker buiten gezeten. en ik ben nu al de hele week lekker op de fiets naar het werk. 's morgens is het nog wel een beetje koud maar als ik naar huis fiets is het heerlijk.
    verder heb ik weinig nieuws. meeste weet je al wel. geniet van de laatste weken daar en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nilanthi

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1560
Totaal aantal bezoekers 5301

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 28 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: