1 maand in Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nilanthi Hooijman - WaarBenJij.nu 1 maand in Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nilanthi Hooijman - WaarBenJij.nu

1 maand in Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Nilanthi

03 December 2013 | Curaçao, Curaçao

Hier ben ik weer!
Nou waar zal ik beginnen?
De eerste maand vloog voor mijn gevoel echt voorbij! Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en ik kan nu ook al wel zeggen dat ik op m'n plek zit! Met leuke mensen, genoeg feestjes en mooi weer gaat de tijd volgens mij zo voorbij! Tijdje geleden hebben we met een groep huisgenoten de christoffelberg beklommen! Ik was echt heel blij dat ik die avond daarvoor niet ging stappen want pohh wat vond ik dat zwaar. Het einde was uiteindelijk wel de moeite waard! Je hebt echt een super vet uitzicht! De terug weg was een piece of cake dus dat ging snel genoeg voorbij! Daarna hebben we nog de middag doorgebracht op een strandje en was het weekend alweer voorbij...

Het gas in Curaçao is er weer! Op zich maakte dat voor ons niet zoveel meer uit omdat we al een gasplaatje hadden gekocht maar dit is natuurlijk wel makkelijker! Op stage gaat alles ook nog steeds goed alleen moet ik wel heel erg wennen. Ik ben dus geplaatst op de rode groep en het is als het ware mijn taak om de vrouw op die groep te gaan begeleiden?! Het gaat er hier in ieder geval wel iets anders aan toe dan in Nederland. We hebben nu als thema medemens en dat wil zeggen dat elke groep een land heeft waarmee wij in Curaçao leven. Onze groep heeft het land China. Op zich best een leuk land, hierbij kan je ook wel leuke activiteiten bedenken. Morgen gaan we de kinderen kennis laten maken met het eten uit China. Dus we hebben bami, nasi en wat loempia's. De opvang is gratis dus is er ook geen inkomen. Daarom moeten wij zelf dingen betalen die we voor de kinderen willen doen. Tenzij we natuurlijk sponsors vinden. Afgelopen zondag hadden we met een groepje meiden een jeep tour. Ik weet in ieder geval wel dat als ik nog een keer zo vroeg me bed uit moet voor zoiets dat ik die avond ervoor wat rustiger aan doe haha. We hebben 4 verschillende plekken bezocht, het eerste was dat je door grotten ging klimmen dat vond ik zelf niet heel bijzonder. Bij de tweede plek ging we naar een baai waar schildpadden zwemmen alleen zijn die niet zo makkelijk te zien als je zou verwachten. Heel af en toe komen ze met een kopje naar boven om adem te happen en dan moet je goed kijken of je ze kan zien! De derde plek noemde ze de jacuzzi, dat vond ik echt het leukste wat er was. Het waren eigenlijk van die ingedeukte grotten waar water helemaal uit spoot, super grappig om te zien! De 4e plek was een beetje een domper want dat wat de blauwe kamer. Het zit als het ware onder een groot en het water is daar heel helder. Maar omdat de golven te hoog waren mochten we de kamer niet in omdat dat best gevaarlijk kon zijn! Maar goed dit willen we sowieso nog een keer zien, dus dat komt wel goed!

Zo nu heb ik jullie volgens mij weer even op de hoogte gebracht van alles!
Tot snel dushi's!

  • 04 December 2013 - 19:58

    MARGO:

    Ha, avonturier!! Je hebt de smaak te pakken lees ik?!! Zoals je schrijft lijkt het mij ook wel goed toeven daar. Mooi weer, mooie omgeving, leuke mensen, goeie feesten, wat wil een mens nog meer.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

    Heb je ook al Chinese hoeden gemaakt ( kost niks, hartstikke makkelijk en leuk, cirkel knippen, inknippen tot het midden, hoed vouwen, dicht nieten of plakken, vlechtje eraan van garen, Chinees teken erop klaar!!!) en ja wat kun je nog meer maken of doen zonder dat het een aanslag is op je budget.....gewoon even via Facebook een oproepje doen.!! je kunt ook via f.b. sponsors oproepen!!! Gewoon gebruik maken van de sociale netwerken!!

    Nog een paar weken dan komt de Hollandse delegatie al die kant op he? neee.. niet W.A. en Maxima, nee, Jos Paulien en Chandra (en een vriendin van C). leuk joh. Zorg dat ze wat ruimte in de koffer overhouden zodat ze voor jou nog wat spullen kunnen meenemen.
    Hier is het nu sinterklaas, vieren ze dat daar ook??? nog even dan komen de kerst spullen weer te voorschijn, raar idee, jullie daar in de zon onder de kerstboom, wij met de traditionele kou en wellicht een laagje sneeuw!! (volgens de weerberichten krijgen we vrijdag al SNEEUW) wat mij betreft mag de lente al wel weer komen. (maar ja.... dat duurt nog een paar maanden) nu eerst nog maar een warme chocomel!! Proost!! En tot ... liefs Margo & Willem en een poot van Joep en Max XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nilanthi

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 28 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: